#Bezpłatna Dostawa #Raty 0% #Bezpieczne Płatności
Witaj na blogu Design Town

Kochamy Design i uwielbiamy o nim pisać! Fascynują nas niebanalne wnętrza z wykorzystaniem przedmiotów będących klasykami światowego designu. Doceniamy naturalne materiały i pracę ludzkich rąk.

Tym blogiem chcemy Was inspirować i zachęcać do otaczania się wyjątkowymi przedmiotami.

Alicja

współzałożycielka Design Town
Blog

Home staging - jak przygotować mieszkanie pod najem lub sprzedaż?

W tym wpisie blogowym chcemy poruszyć tematykę home stagingu i odpowiedzieć Państwu na kilka nurtujących pytań z nią związanych. Jednym z kluczowych będzie to jak przygotować mieszkanie pod wynajem lub sprzedaż? Zapraszamy do lektury.

 

Co to jest home staging?


Pojęcie home staging w świadomości Polaków zagościło tak de facto na przestrzeni kilku ostatnich lat. Jest to spowodowane oczywiście prawdziwym “boomem” w sektorze nieruchomości. Mieszkania kupowane pod wynajem to nie tylko inwestycja w przyszłość i szansa na długofalowy zysk, ale także optymalizacja kosztów dla wielu przedsiębiorców, a także - kolejna odnoga biznesowa.

Definicja home staging według różnych źródeł sprowadza się do określenia usługi polegającym na przygotowaniu mieszkania do wynajmu lub sprzedaży. Warto tu jednak podkreślić, że ów przygotowanie może mieć zróżnicowany charakter - nie tylko marketingowy - co często podkreślają różnego typu poradniki i tutoriale.

Home staging - czy to się opłaca?


W jednym z pokrewnych wpisów blogowych pt. Czy warto zatrudnić architekta wnętrz? odpowiedzieliśmy już częściowo na to pytanie. Każda profesjonalna usługa z zakresu projektowania czy aranżacji wnętrz finalnie doprowadzi do tego, że otrzymamy większe wynagrodzenie za sprzedaż lub wynajem mieszkania. Warunek jest jednak taki, że aranżacja wnętrza musi zostać wykonana w sposób przemyślany i profesjonalny, z dbałością o każdy detal.

Nieprzypadkowo wskazaliśmy tutaj na rolę jaką odgrywa projektant wnętrz - bo często firmy działające w tym sektorze świadczą również dodatkowo omawianą przez nas usługę. Wspólnym mianownikiem aranżacji wnętrza i home stagingu jest więc maksymalizacja zysku z najmu lub sprzedaży. To musi się więc opłacać i jeżeli posiadamy odpowiedni kapitał warto z takiej możliwości skorzystać.

Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży lub najmu?


W tej partii części naszego wpisu blogowego zajmiemy się konkretami, które pozwolą nam odpowiedzieć na tytułowe pytanie. Mamy nadzieję, że nasze porady i wskazówki w zakresie tego jak przygotować mieszkanie pod wynajem czy sprzedaż pozwolą Państwu wyeliminować choćby podstawowe błędy. A więc zaczynamy!

Wybierz grupę docelową klientów i dostosuj do niej standard wykończenia


Na wstępie musimy ustalić cel naszych działań - wynajem czy sprzedaż. To ważne, bo wiąże się to z różnymi nakładami finansowymi. W przypadku sprzedaży lokalu, zazwyczaj jeżeli wymaga tego mieszkanie wykonujemy remont kapitalny, aby maksymalnie podnieść jego standard i co się z tym wiąże wartość. Najem (w zależności od grupy docelowej) nie zawsze wymaga większych środków na inwestycję.

Komu chcemy wynająć mieszkanie? Czy będą to studenci, młode małżeństwo? A może klientem docelowym ma być firma lub ludzie bogaci przyzwyczajeni do wysokiego komfortu użytkowania? Zdefiniowanie grupy docelowej jest niezwykle ważne, ponieważ wiąże się z nią to w jaki sposób zaaranżujemy mieszkanie.

Jeżeli będą to studenci to ich wymagania z reguły są niższe - nie szukają lokalu o bardzo wysokim standardzie. Ważniejsza jest dla nich lokalizacja blisko uczelni czy dobry dostęp do komunikacji miejskiej. Dla studentów ważną kwestią będą meble - ponieważ w praktyce rzadko zdarza się, aby je posiadali.

Zupełnie inne wymagania mają pozostałe grupy potencjalnych kontrahentów. Jeżeli planujemy wynająć mieszkanie młodemu stażem małżeństwu lub też “singlowi” na poziomie musimy zwrócić szczególną uwagę na wysoki komfort użytkowania mieszkania. Najemcy tego typu zwrócą uwagę na wykończenie mieszkania, rozkład pomieszczeń, a także wyposażenie. Oczywiście ważna jest też cena, ale raczej odgrywa ona drugorzędną rolę.

Ostatnią grupę docelową mogą stanowić osoby o wysokim statusie społecznym, dobrze zarabiający i stawiający na luksus, szyk, elegancję a także wygodę. Tutaj widzimy właśnie wykorzystanie mebli designerskich z naszego sklepu, które spełniają wszystkie w/w potrzeby.


Sofa Florencja projektu Florence Knoll

Na zdjęciu: Narożnik Florencja - idealne rozwiązanie dla osób ceniących wysoki komfort użytkowania

Zastanów się co warto poprawić w mieszkaniu i wykonaj remont


Każde mieszkanie - niezależnie od tego czy jest zakupione z rynku wtórnego czy pierwotnego wymaga pewnych nakładów finansowych. Jeżeli wcześniej w mieszkaniu byli najemcy, a grupą docelową są dla nas studenci to warto przynajmniej odświeżyć wnętrze np. poprzez malowanie ścian. Pamiętać należy także o tym, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia czy uszkodzenia mechaniczne. Nikt nie lubi cieknącej wody w kranie czy ubikacji, brakujących uchwytów czy rozregulowanych zawiasów w szafkach kuchennych.

Jeżeli zakupiliśmy mieszkanie z rynku wtórnego, które wyposażone jest w meble rodem z PRL-u warto je wymienić na nowe - zwłaszcza, jeżeli naszą grupą docelową nie są studenci. Zawsze warto postawić na efekt “wow” - nawet zakup 2-3 mebli designerskich, o jakości i standardzie wyższym niż pozostałe może wpłynąć tutaj na cenę najmu. To samo dotyczy kwestii wyposażenia - elegancka czerwona lodówka pewnej znanej marki podkreśli wysoki standard w kuchni. Duży, zawieszony na ścianie telewizor to kolejny punkt odniesienia - zwłaszcza dla mężczyzny. Subtelne dekoracje, o których napiszemy nieco niżej to “słabość” wielu kobiet, zaś wygodny i elegancki fotel zostanie pozytywnie odebrany przez ludzi ceniących wysoki luksus. Uwolnij wyobraźnię i postaw się na miejscu Twojego najemcy.

 
Narożnik FLORENCJA - inspirowany proj. Florence Knoll
 
Lampa biurkowa miedziana BALL FRANDSEN

Sumiennie posprzątaj mieszkanie


Niezależnie od tego czy decydujemy się na wynajem czy sprzedaż mieszkania - porządek to rzecz święta. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie na kliencie możemy zrobić tylko raz! Warto tutaj w szczególności zaaranżować balkon, wykorzystując np hamak, stoliki kawowe lub też designerski fotel Bubble Chair czyli popularny fotel Bańka.


Wracając do kwestii czystości to poza posprzątaniem salonu i łazienki - miejsc newralgicznych - pozbądź się zbędnych rzeczy. Warto sprawić wrażenie przejrzystości i uwolnić przestrzeń. O tym jak optycznie powiększyć przestrzeń małego mieszkania za pomocą wyboru odpowiednich mebli pisaliśmy już wcześniej.

Zadbaj o przyjemne zapachy


Człowiek postrzega świat zmysłami. Oprócz wzroku jednym z ważniejszych - co pokazuje także praktyka home stagingu jest zmysł węchu. Uwolnij przyjemne zapachy - to się opłaci. Świeże kwiaty? To dobry pomysł. Może warto zakupić elegancką świecę zapachową do salonu o przyjemnym, neutralnym zapachu i odpalić ją 30 min przed wizytą potencjalnego klienta? Home staging to także gra na zmysłach i emocjach. Podobną taktykę stosują świadomie lub nieświadomie mężczyźni, którzy chcą sprzedać samochód - najpierw czyszczą go w środku i dbają o odpowiedni zapach, potem korzystają z myjni, a na końcu wykonują zdjęcia “na kostce” np. na rynku w centrum miasta.

Podkreśl walory każdego pomieszczenia i zadbaj o jego detale


Salon to wnętrze w którym nakładają się dwie strefy: relaksu i rozrywki. Wygodna kanapa, komfortowy fotel, stoliki kawowe czy elegancka ława to elementy, które z pewnością “zapunktują” przy ocenie potencjału danego mieszkania.

W łazience (podobnie jak w salonie) warto postawić na dobre oświetlenie, eleganckie płytki czy drewniane obicie wanny. Ogromną rolę będzie tutaj odgrywać ładne, duże lustro. W sypialni z kolei pozycją obowiązkową jest wygodne łóżko z dużą powierzchnią spania, ale także miejsce na garderobę.  W domowym biurze ładnie zaprezentuje się miedziana lampa Frandsen. Tak de facto każdy element ma znaczenie - warto więc dopiąć wszystko na ostatni guzik!

Lampa Frandsen miedziana

Na zdjęciu: Lampa Frandsen - jako jeden z istotnych detali podkreślających charakter wnętrza

Wykonaj profesjonalne zdjęcia nieruchomości

Kiedy mamy już za sobą wszystkie aspekty techniczne - czas na opakowanie z kokardką. W przypadku nieruchomości ich funkcję pełnią wysokiej jakości zdjęcia. Kiepskim pomysłem będzie tutaj korzystanie z telefonu komórkowego. Lepiej zainwestować raz w profesjonalistów i wybrać usługę fotografowania. Pamiętajmy, że koszt takich zdjęć nie jest zazwyczaj zbyt wielki, a jeżeli naszą grupę docelową stanowią klienci z większą zasobnością portfela to z dużym prawdopodobieństwem szybko się zwróci. Zachęcamy Cię - przedstaw swój lokal w możliwie najbardziej efektowny i korzystny sposób.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl