Wersje językowe
Gabinet znaczy więcej niż Twoje portfolio

Koncepcji urządzenia gabinetu jest równie wiele jak pomysłów na biznes. By Twój okazał się skuteczny, musisz go dobrze zaplanować w najdrobniejszych detalach.

Coraz więcej z nas może sobie pozwolić na przywilej pracy z domu. To komfort, ale jednocześnie duże wyzwanie, albowiem, przyznajmy to otwarcie, warunki domowych pieleszy nie zawsze motywują do pracy na pełnych obrotach. Prywatną przestrzeń można jednak zaadaptować do potrzeb zawodowych. Jak to zrobić? Wystarczy, że w jednym miejscu wygospodarujesz sobie swój kącik, w którym oddasz się pracy. Niektórzy mają to szczęście, że w tym celu mogą zagospodarować jedno pomieszczenie lub przemianować jeden z pokoi w swoim domu na gabinet.

Jeśli prawdą jest powiedzenie: "pokaż mi jak mieszkasz, a powiem Ci kim jesteś", to jego parafraza: "pokaż mi swój gabinet, a powiem Ci jak pracujesz" jest tym bardziej trafna. Twoja pracownia to najlepsza wizytówka Twojej firmy, fundament jej wizerunku, metafora jakości, którą oferujesz swoim klientom. Jest więc to miejsce reprezentacyjne, w którym będziesz przyjmować kontrahentów. Z drugiej strony powinna to być także Twoja prywatna przestrzeń, w której będziesz czuć się swobodnie, a długie godziny pracy nie będą napawały Cię zmęczeniem i zniechęceniem. Jak połączyć obie te funkcje w jednym pomieszczeniu? To możliwe - sprawdź nasze podpowiedzi i skonfiguruj gabinet, który zapewni Ci komfort i wydajność pracy.

1. Światło

Zanim zaczniesz działać, zaplanuj. Zwróć przede wszystkim uwagę na układ okien i na to jak do wybranego na gabinet pomieszczenia wpada światło. Które miejsca i w jakiej porze dnia oświetla słońce? Na jaką stronę świata wychodzą okna? Na jakim piętrze mieści się gabinet? Czy okna w nim są standardowych rozmiarów, czy może przeszklona powierzchnia jest większa niż zwykle (np. na antresoli)? To wszystko będzie miało pierwszoplanowe znaczenie dla wygody (i efektowności) Twojej pracy, ale także dla komfortu osób, które będą w nim gościć.

2. Styl

Biznes lubi przewidywalność. Jeśli wiesz już, czego możesz spodziewać się po świetle w Twoim gabinecie, pora na wybranie stylu, w jakim urządzisz tę przestrzeń. Możliwości jest oczywiście całe mnóstwo, a Twój wybór powinien być koherentny z wykonywaną profesją. Reprezentanci bardziej nobliwych zawodów sięgną zapewne po stonowane barwy i ciemne, dostojne, pełne meble w odcieniach drewna oraz dodatki podkreślające ich zasługi, doświadczenie oraz jakość usług. Członkowie bardziej kreatywnych branży mogą wybrać nowatorskie, asymetryczne koncepcje, odważniejsze kolory i wyraziste dodatki. Meble mogą być w tym przypadku lżejsze, także nawiązujące do nurtu industrialnego. Niezależnie od tego, po który ze stylów zdecydujesz się sięgnąć, pamiętaj, że wystrój gabinetu powinien być spójny. Tak sam w sobie, jak i z wizerunkiem, który prezentuje jego właściciel.

3. Biurko

Epicentrum każdej pracowni to oczywiście biurko - miejsce, w którym będziesz pracował i przyjmował swoich gości. Jego gabaryty i styl będą azymutem dla pozostałych elementów gabinetu. Ciekawym rozwiązaniem są biurka narożne, które doskonale sprawdzą się w profesjach, które wymagają korzystania z wielu urządzeń jednocześnie (np. fotograf, grafik). Wybierając biurko pamiętajmy również, że często będzie ono miejscem przyjmowania klientów, dlatego warto też zadbać o to, by zapewniało ono swobodę rozmówcom po obu stronach mebla.

4. Siedziska

Kolejnym krokiem po wyborze biurka są siedziska. Rozpocznij oczywiście od tego najważniejszego - Twojego, w którym będziesz pracował. To niezwykle ważny wybór, który będzie oddziaływał nie tylko na Twoją pracę, ale także zdrowie. Odpowiednio dobrany fotel biurowy może zapewnić kręgosłupowi niezbędne wsparcie i zatroszczyć się o ergonomię siedzenia. Dobór pozostałych siedzisk zależy od gabarytów i stylu, który wybrałeś dla swojego gabinetu. Możesz wybrać wersję minimalistyczną i sięgnąć po krzesła, na których będziesz sadzał gości. W większych, bardziej ekskluzywnych gabinetach dobrze sprawdzą się małe sofy i fotele. Tutaj wybór jest całkiem szeroki, a jego górnym limitem jest Twoja wyobraźnia i pojemność portfela. W gabinetach terapeutycznych często spotykamy kozetki. Z równie dużym powodzeniem kozetka lub szezlong mogą służyć także Tobie, będąc świetną alternatywną dla kłopotliwej dla kręgosłupa pozycji siedzącej.

5. Pozostałe meble

Inwencja w tej materii jest nawet większa niż w przypadku doboru siedzisk. Jednak w tym przypadku w grę wchodzi nie tylko estetyka i spójność stylistyczna, ale także funkcjonalność. Pierwszym wyznacznikiem przy zakupie mebli do gabinetu będzie stanowiła ilość sprzętu, który potrzebujesz do pracy. Niezależnie od tego, czy będą to stosy kodeków, rozprawy naukowe, specjalistyczny komputer, mikroskop, tablet do rysowania czy drukarka 3-D, wszystkie one muszą mieć swoje miejsce. Miejsce, w którym nie tylko będziesz mógł wygodnie z nich korzystać, ale także, w którym będą bezpieczne. Tak więc regały, stoły, komody, szafki mają przede wszystkim zadanie przechowywania Twoich narzędzi pracy. Niektóre meble, jak np. barek czy biblioteczka mogą skutecznie dodawać nimbu elitarności i podkreślać znaczenie profesji właściciela gabinetu.

6. Oświetlenie

Ważnym elementem pokoju pracy jest także jego oświetlenie. Z punktu widzenia ergonomii pracy przydatne będzie dobrej jakości oświetlenie wiszące, które zapewni precyzyjną widoczność w każdej części pomieszczenia, również po zmroku. Równie ważne są inne elementy oświetlenia punktowego - lampy biurkowe i lampy stojące. Oba typy są cennym źródłem światła podczas przedłużających się, wieczornych nadgodzin, a także nadają gabinetowi uroku i podkreślają dobry gust jego użytkownika.  

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl